Forum Klanu proGS (pro gaming spirit)

Forum Klanu proGS (pro gaming spirit), poswiecone grze CS 1.6. ZAPRASZAMY!!!


#1 2009-03-20 19:02:08

#SudyK.

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-17
Posty: 15
Punktów :   

HLTV co i jak

Zacznijmy od wyjasnienia co to HLTV (pomoze nam w dalszej czesci poradnika).

HLTV pojawia sie w formie konsoli. Konsoli klienta, ktory server

identyfikuje jako hltv - nie jako gracza. Zapewne wiecie jak wyglada konsola

systemu Windows. HLTV wyglada dokladnie tak samo. Komendy do HLTV sa podobne

do komend ktore wpisujemy podczas gry.
HLTV nie zzera duzo lacza internetowego wiec ktorys z graczy moze spokojnie

wlaczyc go do gry.
Przypomne tez zeby na serverze bylo ustawione opoznienie HLTV 90 sekund lub

po prostu w opcjach ustawic 1 slot poniewaz inni gracze moga wejsc i troszke

obciazyc lacze, ale jest to bardzo male obciazenie.
Mozna tez uniknac tego nie rozpowszechniajac IP do HLTV Smile

Gdzie jest HLTV i skad je wziasc ?

HLTV jest standardowo w folderze w ktorym znajduje sie hl.exe - czyli plik

odpalajacy half-life'a. Nazywa on sie hltv.exe
Jeszcze go nie odpalamy

Przejdzmy do nastepnej czesci - Konfiguracji
Standardowo HLTV jest nie skonfigurowane. Aby go skonfigurowac - odpalamy

plik konfiguracyjny hltv.cfg - znajduje on sie w tym samym katalogu co

hltv.exe
__________________________________________________________________________

// set HLTV proxy name as shown in score board
name "Tutaj ustawiamy nick HLTV ktore bedzie obecne na serverze"
J.w czyli np. - nazwa klanu neTbastardZ. - HLTV neTbastardZ. - To juz

kwestia waszej wyobrazni Wink Jednak wazne jest by w nicku bylo zawarte HLTV

__________________________________________________________________________

// set HLTV name, how it should appear in game server browsers
// hostname "HLTV neTbastardZ"

Tutaj ustawiamy nazwe servera do ktorego moga sie podlaczyc gracze i ogladac

rozgrywke.

__________________________________________________________________________

// set offline info text clients will see as reject reason if HLTV isn't

broadcasting yet
offlinetext "Sorry, game is delayed. Please try again later."

Wiadomosc ktora otrzymaja gracze jesli nie beda mogli sie podlaczyc do HLTV

__________________________________________________________________________

// delays broadcasting for 30 seconds
delay 90.0

Opoznienie HLTV - powinno byc 90 sekund jak jest w ligach

__________________________________________________________________________

// show message for 5 seconds each 60 seconds in center of X axis (-1) and
// above help text bar (0.85). Color given as hexadecimal RGBA .
loopcmd 1 60 localmsg "Ogladasz neTbastardZ. HLTV, Odwiedz nas na

www.aa-qs.yoyo.pl" 5 -1 0.85 FFA000FF

Wiadomosc ktora bedzie sie wyswietlac podczas ogladania HLTV pokazana na

dole ekranu.

___________________________________________________________________________

Linie o ktorych nie wspomnialem w konfiguracji zostawiamy tak jak sa

zapisane standardowo - sa to odpowiednie ustawienia ktorych nie musimy

zmieniac.


Ok mamy skonfigurowane HLTV. Czas na najwazniejszy punkt.
Mozemy odpalic wreszcie HLTV.exe
Ukaze nam sie jak wspominalem - konsola - jest ona nam potrzebna do

wpisywania komend.
Jesli na serverze ustawione jest haslo wpisujemy komende do konsoli:
serverpassword "hasloDoWejsciaNaServer" - Konieczne sa cudzyslowy
Jesli server niema hasla nie wpisujemy tej komendy

Nastepna komenda jest podlaczenie do servera
connect TuWpisujemyIP
np.
connect 77.79.210.73:27345
Powinny nam sie pojawic napisy w stylu:

BUILD 2738 SERVER <0 CRC> > Nie musza byc dokladnie takie same wartosci
Server # 15 > ktore ja wpisalem, moga sie one zmienic

Jesli je juz widzimy - to znaczy ze jestesmy podpieci do servera.
Nie przejmujmy sie ponizszymi wiadomosciami typi Invalid rcon password lub

Couldn't open config file - one nas nie interesuja.

Jesli jestesmy na serverze jako client - gracz, sprawdzamy czy w

spectatorach jest nasze HLTV o takim nicku jakie wpisalismy w configu.
Jesli chcemy zmienic nick hltv, wpisujemy w konsoli:
name "tutaj_nowy_nick"

Kolejna komenda - odpowiedzialna za nagrywanie dema - pewnie kazdy wie jaka

ona jest.
Jesli mecz sie rozpocznie - podczas freezetime'u minimalizujemy gre do

konsoli HLTV i wpisujemy:
record nazwa_dema
Zacznie sie nagrywac demo.
POD ZADNYM POZOREM NIE WYLACZAMY KONSOLI!!! MA BYC ONA CALY CZAS WLACZONA

PODCZAS GRY.
Po zmianie mapy nie wpisujemy komendy stop - poniewaz hltv nam sie rozlaczy

z serverem. Poprostu wpisujemy komende nagrywania kolejnego dema.
Dema zapisuja sie standardowo w katalogu cstrike
Po skonczeniu meczu mozemy wpisac stop - HLTV rozlaczy nam sie z serverem.

Mozemy wylaczyc okno.

To tyle Smile
Nie przestraszmy sie wielkoscia dema np. 20 MB - zawsze istnieje cos takiego

jak WinRaR - Najlepsza Kompresja dzieki ktorej otrzymamy spakowane demo 3MB

A demko odpalamy normalnie - w grze - viewdemo nazwadema
Jesli demko ma zbyt dluga nazwe - zmieniamy ja na krotsza - ale pamietajmy

zeby na koniec dopisac .dem poniewaz beda problemy z jego uruchomieniem.
Dzieki demkom HLTV mozemy ogladac akcje z kazdej perspektywi i tu tkwi

zaleta :]


http://images.dbpolska.net/sygnatury/20.jpg
http://www.iv.pl/images/85lzphzjumzpuw3i12mo.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.hakimetin2.pun.pl www.sojuszasylum.pun.pl www.mediafan.pun.pl www.stosunkikpsw.pun.pl www.kurpie.pun.pl